Από τις απαρχές της ανθρώπινης ιστορίας οι άνθρωποι εκφράζονται μέσω της τέχνης, ερμηνεύοντας και αποτυπώνοντας τον κόσμο γύρω τους με πνευματικά και συναισθηματικά μέσα. Ο ρόλος αυτός της τέχνης έχει μελετηθεί αναλυτικά από ερευνητές και ακαδημαϊκούς, αλλά το κυριότερο είναι ότι υπάρχει μια συνέχεια του ανθρώπινου πολιτισμού μέσα από την τέχνη, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, και οι νεότεροι καλλιτέχνες δεν κρύβουν την επιρροή που άσκησαν πάνω τους οι πρώιμες μορφές τέχνης.

Σε αυτά τα πλαίσια, ιδιαίτερη επιρροή στη μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη έχει η καλλιτεχνική παραγωγή της αρχαίας Ελλάδας και της αρχαίας Αιγύπτου. Ένα κοινό στοιχείο της τέχνης αυτών των δύο σημαντικότατων πολιτισμών της αρχαιότητας είναι ότι συνήθως οι καλλιτέχνες δημιουργούσαν τα έργα τους θέλοντας να αποδώσουν τιμή σε κάποια θεότητα.

Αυτή η θρησκευτική φύση της αρχαίας αιγυπτιακής τέχνης εκφράστηκε με την απεικόνιση των Φαραώ, οι οποίοι δεν ήταν μόνο κοσμικοί άρχοντες, αλλά θεωρούνταν και θεοί. Σε ανάγλυφα, ζωγραφική σε παπύρους ή γλυπτά, οι Φαραώ απεικονίζονται με ζωόμορφα χαρακτηριστικά, κάτι που συμβόλιζε την δισυπόστατη μορφή τους.

Από τις πυραμίδες των Φαραώ στα φρουτάκια των καζίνο

Αυτή η εικονογραφική τάση έχει εμπνεύσει και πολλούς σύγχρονους αρτίστες, όπως επίσης και πολλούς digital designers που σχεδιάζουν φρουτάκια (γνωστά και ως κουλοχέρηδες) για διαδικτυακά καζίνο. Πράγματι, είναι αρκετά συνηθισμένο το θέμα «Αρχαία Αίγυπτος» σε τέτοιου είδους online τυχερά παιχνίδια. Μάλιστα, στο δημοφιλές www.gamingclub.net/greece η αρχαία Αίγυπτος αποτελεί αγαπημένη θεματολογία των τυχερών παιχνιδιών που μπορεί να παίξει κανείς εκεί.

Η έννοια της «αρμονίας» στην αρχαία ελληνική τέχνη

Η ελληνική τέχνη επηρέασε την πορεία του ανθρώπινου πολιτισμού σε βαθμό ανάλογο με την τέχνη της αρχαίας Αιγύπτου. Μέσα από τη ζωγραφική, τη γλυπτική, την κεραμική οι αρχαίοι Έλληνες οπτικοποίησαν την έννοια της «αρμονίας» που βρίσκεται στον πυρήνα των εικαστικών προβληματισμών τους.

Αυτή η οπτική ισορροπία, που μπορεί να είναι οπτική ή δυναμική, είναι εμφανής σε αναζητήσεις καλλιτεχνών του μοντερνισμού, όπως για παράδειγμα ο Πιτ Μόντριαν, αλλά και σε εκπροσώπους του αφηρημένου εξπρεσιονισμού, όπως ο Τζάκσον Πόλοκ.